Részmunkaidő, vagy amit akartok
2022. október 25. írta: mbudai

Részmunkaidő, vagy amit akartok

Lasszóval kell fogni a munkavállalót, employer branding nő minden bokorban, mégis tömegével vannak betöltetlen állások. Ahogyan olyanok is, akik nagyon mennének dolgozni, csak nekik nem a trendi corporate videó és a laza online kommunikáció számít, hanem az, hogy odaérnek-e edzésre a gyerekkel.

Képzelj egy családot két gyerekkel. Apa sokat utazik, a gyerekek iskolásak, edzésekre, szakkörre járnak, nagyszülő nincs, a fővárosban vagyunk. Az anya ügyes, képzett, lelkes, munkahelyet keres. Hat órásat, ami mellett el tudja vinni a gyereket reggel az iskolába, ahol utána becsülettel és örömmel elvégezheti a munkáját, ahol valamit alkothat is. Amihez ragaszkodik, mert a #jobhopper helyett a constancy a vibe.

Mert minden délután ott a kisgyerekes El Camino, az iskola, edzés, bevásárlás, hazaút, házi feladat, tanárnéni mit kért holnapra, vacsora, fogmosás, ma mit meséljek, menjetek már aludni gyötrelme, de persze ezek után még mozogni is jó lenne, házasélet is van, a Sárkányok házát sem láttuk még, majd holnap, leragad a szemem. Ez őrület.

 

No alternative text description for this image

 

Pedig nincs nagy igénye: hat órás munka, tisztességes fizetés, normális környezet, 8-kor kezd, 2-kor feláll, ha jön a gázos, beteg a gyerek, lehessen home office-ban. Talán a Szentháromság valamelyik tagja (fordrász, körmös, kozmetikus) is belefér négy óra előtt. Cserébe abban a hat órában vajat köpül a tejből. Szerintetek van ilyen ma Budapesten?

Itt Linkedinen biztosan. A böngésző bezárása után azonban a munkát kereső arcába vágja az ajtót a valóság. Nincs ilyen.

Látok kreatív megoldásokat, mindig örülök mások ötleteinek, sikereinek, érdekel is, ki mit talál ki. De lehet, hogy az egymást váltó trendek szexi hullámai helyett néha érdemes lenne visszatérni az alapokhoz: mit is akar valójában a munkavállaló? Hogyan éri meg ez a cégnek?

Hat óra, szükség esetén home office, világos elvárások, tiszta játékszabályok, kiszámítható környezet.

Mert ha van közös metszet, ez az anyuka rácsapna, és foggal, körömmel (na jó, körömmel csak kicsit, ha letörik, nem fér be a körmöshöz hetekig) ragaszkodna hozzá.

Trendi videó, babzsák fotel, employer branding ide, vagy oda.

#employerbranding
#valóvilág

Megjelent Linkedinen, 2022. szeptember 24-én. 

A bejegyzés trackback címe:

https://jegtoro.blog.hu/api/trackback/id/tr217962668

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása