Elsős kisfiú és a ChatGPT
2023. április 28. írta: mbudai

Elsős kisfiú és a ChatGPT

Hétvégén hívtam az elsős fiam, hogy gyere, gyakoroljuk az olvasást. Apa, nincs kedvem, válaszolja, el van foglalva a focis kártyáival. Pedig kellene, mondom, (most van rá idő, folytatom magamban) de te találod ki, mit olvassunk, állok meg a könyvespolc előtt. Egyiket sem, vágja be a durcát, inkább töltené az időt mással. Na ne már. 

1_ydkuls6-nf7cxd27exw78q.png

Rá is piríthatnék, jöhetne az "én vagyok az apád" vagy az "amíg az én kenyerem eszed" mondat, de jobb ötletem támad.

Megkérdeztem, miről olvasnál szívesen, a Fradiról, Messiről, vagy bármi másról? Az van, hogy gyakorlunk, de arról olvasunk, amiről Te akarsz. Messit választja, de róla pont nincs otthon könyv. De van telefonom, azon böngésző, ott a ChatGPT és már megint a mesterséges intelligencia. Ennyit kérek tőle: 

"Írj 2000 karakteres mesét Lionel Messiről egy első osztályos kisfiúnak, aki gyakorolja az olvasást"

Fél percen belül megvolt a mese, aminek megmutatom az utolsó bekezdését:

"Kisfiam, Messi története azt mutatja, hogy a kemény munka és az elszántság mindenki számára lehetővé teszi, hogy elérje a céljait. Messi azért is híres játékos, mert sosem adta fel, és keményen dolgozott, hogy elérje a sikereit. Remélem, hogy te is inspirációt merítesz Messi történetéből, és továbbra is keményen fogsz dolgozni azért, hogy elérj mindent, amit szeretnél."

Ügyesen olvasott, ez érdekelte. Letette a telefont és hozta a labdáját, mehettünk ki focizni, ahol ő volt Messi. 
Ma este olvasókönyvet csinálok neki focistákról, híres meccsekről, nagy győzelmekről, kudarcokról.

A chatGPT legalább annyira riasztó, mint amennyi lehetőség van benne.

 

Megjelent Linkedinen, 2023. április 21-én

A bejegyzés trackback címe:

https://jegtoro.blog.hu/api/trackback/id/tr4618112964

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása